Wizerunek Twojej firmy możesz tworzyć również w mediach społecznościowych jak np. Facebook (fan page), na serwisach ogłoszeniowych i aukcyjnych (strona O mnie), innych serwisach np. oferujących sklepy internetowe itp. Tam warto budować swój wizerunek ale oprócz a nie zamiast własnej strony www.

Jakie jeszcze korzyści daje ci własna strona www:

  1. pełna kontrola – strona www jest twoją własnością i kontrolujesz ją. Jeśli któryś z serwisów społecznościowych przetanie istnieć lub jeśli zablokuje ci konto z jakichś przyczyn, musisz zaczynać wszystko od nowa.
  2. zbieranie bazy potencjalnych klientów – na stronie www możesz zaoferować zainteresowanym klientom newsletter, poradniki, zniżki, kupony itp w zamian z email. Mając bazę danych twoich klientów możesz wysyłać im oferty, promocje ipt
  3. miejsce do kierowanie potencjalnych klientów – strona www jest miejscem gdzie kierujesz ludzi aby uzyskali informacje, zamówili produkty itp
  4. linkowanie – ludzie będą linkować do twojej strony dzięki temu będzie ona bardziej widoczna w sieci. Ludzie nie chętnie linkują do twojego fan page na facebooku albo innych mediach społecznościowych
  5. miejsce do umieszczania wyjasnień – w przypadku negatywnych komentarzy, strona daje ci możliwość dokładnego opisana sprawy z twojego punktu widzenia. W mediach społecznościowych można napisać tylko kilka zdań co nie wystarczy aby dogłębnie wyjąsnić sprawę.
  6. tworzenie społeczności – korzystaj z mediów społecznościowych aby przyciągać ludzi do twojej strony i wokół niej budować społeczność . Media społecznościowe służą do budowania relacji ale są to relacje na zasadzie zabawy, przyjemności, dyskusji i nie są dochodowe.
  7. pomagasz klientom – na stronie dajesz im informacje, których poszukują, odpowiadasz na pytania. Dajesz takie informacje , których twoi klienci poszukują. Na mediach społecznościowych informacje są krotkie i szybko znikają lub schodzą na dalsze podstrony i trudno je znaleźć. Na stronie www informacje są cały czas łatwo dostępne.
  8. sprzedaż – nie masz możliwości prowadzenia sprzedaży na mediach społecznościowych
  9. szeroki obraz twojej firmy – strony na mediach społecznościowym umożliwiają wstawienie małej ilości informacji. Na stronie www możesz wstawić niogranicznoną ilość tekstów i zdjęć.
  10. strona www daje ci możliwość testowania zachowań klientów i mierzenia konwersji