Jakie cechy powinna spełniać strona firmy:

  • łatwo rozpoznawalna
    1. domena – potrzebujesz adresu strony, który jest łatwy do zapamiętania, łatwy do podawania ludziom przez telefon – bez polskich liter, bez możliwości pomyłek, gdy ktoś źle usłyszy, źle zapisze. Najprościej jeśli domena zawiera nazwę firmy lub kojarzy się z twoją działalnością. Dlatego nie warto tworzyć strony na darmowych serwisach, które uniemożliwiają podpięcie własnej domeny.
    2. oryginalny motyw graficzny – warto kupić lub zlecić komuś zrobienie takiego motywu graficznego, którego nikt inny nie ma
  • łatwa do wprowadzania zmian (teksty, zdjęcia)
    • cms czyli system zarządzania treścią pozwala łatwo wprowadzać teksty i zdjęcia przy pomocy formularza. Aby dodawać treści nie trzeba być informatykiem, wystarczy sie zorientować co gdzie wpisać. Panel administracyjny pozwala na to aby właściciel firmy lub pracownik sam wprowadzał teksty i nie musiał tego każdorazowo zlecać.
    • motyw graficzny można kupić i zainstalować aby całkowicie zmienić wygląd strony
    • dodatkowe funkcjonalności można doinstalować – służą do tego wtyczki i dodatki
    • najbardziej popularne systemy tego rodzaju to wordpress i joomla. WordPress jest łatwiejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika. Łatwiej dodawać treści. Joomla ma trudniejszy panel administracyjny ale pozwala na tworzenie bardziej rozbudowanych stron.
  • ułatwia kontakt z klientem
    • formularz kontaktowy
    • mapka dojazdu do firmy
    • system komentarzy pozwala na dodawanie opinii o produktach
    • zbieranie bazy danych klientów – dodając do strony autoresponder mamy możliwość zbierać baze  klientów, którzy zapisują się na newsletter, pobierają materiały poradnikowe. Autoresponder zapisuje emaile klientów i umożliwia wysłanie mailingu do dużej liczby potencjalnych klientów jednorazowo
  • ułatwia sprzedaż – w zależności od ilości produktów i możliwości obsłużenia klientów możesz zdecydować się na:
    • stronę wizytówkę, która będzie zawierała informacje o firmie, mapkę dojazdu, opis produktów i usług
    • katalog produktów, gdzie klienci po zapoznaniu się z asortymentem zamawiają telefonicznie lub emailem
    • sklep internetowy podłączony do płatności przez Internet, gdzie cały system zamówień jest zautomatyzowany
  • umożliwia prezentację opinii klientów
    • klienci mogą wpisywać opinie o produktach/usługach przy pomocy systemu komentarzy, mogą wystawiać oceny