Dobry blog firmowy

Zajmuję się pisaniem tekstów do inernetu, na strony www, teksty pod SEO, teksty pomocy serwisów internetowych. Tekst poniżej jest przykładem moich kwalifikacji.

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z najleprzych praktyk marketingowy. Przede wszystkim blog jest narzędziem do kontaktu z użytkownikami i klientami, zarówno obecnymi jak i potencjalnymi.

 

Dobry blog firmowy buduje autorytet firmy, gdyż użytkownicy zaczynają ją postrzegać jako przyjazną dla kilenta. Ma to szczególne znaczenie, gdy na blogu firmowym pojawiają się artykuły mające pomóc klientom w rozwiązywaniu realnych problemów. Problemy mogą wypływać z użytkowania produktów firmy. Albo są to problemy życiowe, które produkty czy usługi firmy mogą rozwiazać.

 

Blog firmowy jest miejscem, gdzie prezentuje się produkty lub usługi. Może więc uświadomić potencjalnym klientom potrzebę uleprzenia sobie życia przez skorzystanie z produktów. Tym samym firma będzie budować popyt na swoje produkty.

 

Blog stanowi również forum do dyskusji z klientami, odbierania od nich informacji zwrotnych, zbierania informacji o problemach związanych z produktami. Dzięki niemu firma może testować używanie swojego produktu, gdyż klienci będą sygnalizować problemy, zadawać pytania czy też sugerować usprawnienia.

 

Korzyści płynące z prowadzenia bloga firmowego:

  • blog pomaga klientów w podjęciu przemyślanej decyzji o zakupie, gdyż dostaje więcej informacji, opinie innych klientów
  • komentarze na blogu pozwalają poznać opinie klientów, którzy kupili dany produkt oraz kłopoty i bolączki, które producent może naprawić
  • informacje zwrotne od klientów
  • budowanie marki
  • blog przyczynia się do lepszego pozycjonowania strony

 

Budowanie marki firmy na blogu firmowym

 

Blog pozwala firmie na przedstawienie się niejako z ludzką twarzą. Artykuły na blogu stanowią interakcje z użytkownikami i wyjście im na przeciw, w odróżnieniu od suchych opisów produktów na stronie sklepowej.

Ciekawe artykuły poradnikowe czy dotyczące rozwiązywania problemów wynikających z korzystania z produktów, sprawia, że firma będzie postrzegana jako przyjazna dla klientów.

 

W przypadku branż gdzie liczy się fachowa wiedza, bardzo ważne jest kreowanie wizerunku eksperta. Fachowe artykuły, filmy instruktarzowe sprawią, że firma będzie postrzegana przez klientów jako specjalista w danej dziedzinie.

 

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na budowanie wizerunku czy to firmy, czy to produktu jest opowiadanie historii (storytelling). Od zarania dziejów ludzie lubili słuchać opowiadanych historii lub oglądać przedstawienia. Przedstawienie klientom ciekawej historii marki sprawi, że zostanie ona dobrze zapamiętana. Podobnie warto prezentować klientom interesujące opowiadania o produktach, historii ich powstawania, nietypowych czy zabawnych zdarzeń z nimi związanych.

 

Blog jest dobrym medium do budowania społeczności wokół produktów firmy. Będą to zadowoleni klienci, którzy stale kupują i rozpowszechniają dobre opinie na mediach społecznościowych. Będą to również osoby zainteresowane tematem, które będą często zaglądać i spośród których rekrutują się potencjalni klienci.

 

Jednym ze sposobów budowania społeczności jest email marketing czyli zbieranie listy adresowej. Ludzie czytający bloga chętnie zapisują się na newsletter. Dzięki temu firma będzie budowała bazę potencjalnych klientów, którym można rozsyłać informacje o promocjach, nowościach itp. Ludzie znacznie częściej dokonują zakupu pod wpływem emaila informującego o promocji czy nowości, niż jeśli sami mają szukać informacji na stronie lub przez wyszukiwarkę. Email marketing stanowi dobre narzędzie do budowania popytu i uświadamiania potencjalnym klientom korzyści płynących z zakupu produktów.

 

Blog firmowy a SEO

 

Blog firmowy przydaje się również do pozycjonowania strony. Według badań firmy, które prowadzą bloga, mają dużo większy ruch na swoich stronach sprzedażowych i sklepach. Ponadto linkowanie artykułów na blogu do produktów sklepowych przyczynia się do zwiększenia pozycji strony w indeksie Google. Są to wartościowe linki, pochodzące z ciekawych artykułów i otoczone treścią, co jest cenione przez Google.

 

Wyszukiwarki bardzo chętnie indeksują blogi szczególnie jeśli są one często aktualizowanie i często pojawiają się na nich nowe treści. Szczególnie korzystne jest, jeśli wpisy na blogu są odpowiednio promowane na stronie głównej firmy i polinkowane.

 

Blog bardzo pomaga przyciągać klientów na tak zwane frazy długiego ogona. Są do frazy składające się z wielu słów lub całe zdania. Przykładem frazy długiego ogona może być „gdzie kupić tani produkt x dla kobiet”, w odróżnieniu od słów kluczowych typu „produkt x”. Frazy długiego ogona stanowią dużą wartość jeśli chodzi o pozycjonowanie. Teoretycznie są wpisywane w wyszukiwarkę rzadziej niż krótkie słowa kluczowe, lecz pozycjonowanie się na nie jest znacznie tańsze. Ponadto frazy długiego ogona odznaczają się mniejszą konkurencyjnością i łatwiej pozycjonować na nie stronę.

 

Blog firmowy przyczynia się do zdobywania wartościowych linków, gdyż właściciele innych stron będą linkowali do ciekawych i przydatnych artykułów. Ponadto klienci szukający porad lub rozwiązania ich problemów będą chętnie rozpowszechniać artykuły na mediach społecznościowych.

 

Gdzie prowadzić bloga firmowego

Najtańszym rozwiązaniem są darmowe lub płatne platformy blogowe np. blogger.

Dobrym miejscem na prowadzenie bloga firmowego są media społecznościowe. Obecnie coraz więcej ludzi spędza czas korzystając z mediów społecznościowych. Media takie jak Facebook, Twitter, Google+ są miejscem, gdzie użytkownicy mogą zasubskrybować kanał firmy i otrzymywać najnowsze wpisy. Media społecznościowe umożliwiają utworzenie konta, gdzie można prezentować wpisy, zdjęcia, filmy, czyli prowadzić bloga.

 

Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie własnego bloga, na własnym koncie hostingowym. W takim przypadku wybieramy skrypt, który umożliwi dodawanie wpisów i artykułów przy pomocy przyjaznego formularza. Blogi umożliwiają dodawane treści przez zalogowanych użytkowników, dlatego możemy pozwolić klientom na samodzielne dodawanie artykułów.

Najbardziej popularnym i jednocześnie najbardziej prostym w obsłudze i przyjaznym dla użytkownika skryptem jest WordPress.

 

Prowadzenie bloga

Firma, która zdecydowała się na prowadzenie bloga, musi postawić na systematyczność. Nie ma nic gorszego niż blog zostawiony odłogiem, gdzie widnieją artykuły sprzed paru lat. Sprawia to złe wrażenie na potencjalnych klientach, którzy mogą pomyśleć, że firma przestała istnieć lub coś się w niej źle dzieje. W przypadku gdy nie ma możliwości prowadzenia bloga systematycznie, lepiej jest przenieść artykuły na zwykłą stronę i traktować ja jako bazę poradników i usunąć daty ich dodania.

 

Zdaniem specjalistów od marketingu internetowego nowe artykuły na blogu firmowych powinny pojawiać się minimum raz w miesiącu. Ponadto warto umieszczać na blogu wszelkiego typu nowości, promocje, konkursy i informacje o działaniach marketingowych, co przyciągnie potencjalnych klientów.

Dobrym pomysłem jest cykliczne powtarzanie akcji marketingowych, na przykład promocji lub konkursów dla klientów. Takie działanie będzie budowało społeczność ludzi zainteresowanych produktami firmy. Będą oni często zaglądać na blog, aby sprawdzić czy pojawiła się nowa promocja, obniżka ceny czy inna atrakcja.
Blogi firmowe są skutecznym sposobem na dobry marketing. Według badań, prowadzenie bloga firmowego, jest najbardziej efektywnym sposobem inwestowania w marketing firmy i najszybciej się zwraca.

Tags: copywriting, teksty do internetu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *