Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do promocji strony

Słowa kluczowe oznaczają słowa oraz dłuższe frazy, które ludzie będą wpisywali w Google aby znaleźć interesujące ich treści. Słowa te są wykorzystywane do pozycjonowania strony. Ważne jest aby wybrać odpowiednie słowa lub frazy, na które chcielibyśmy aby witryna była wyszukiwana wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.

 

Najtrudniejszym zadaniem w doborze właściwych słów kluczowych do pozycjonowania, jest odkrycie co potencjalni klienci mogą wypisywać w wyszukiwarce. Nie koniecznie są to te same słowa kluczowe i frazy, na które pozycjonuje się konkurencja firmy. Wielu pozycjonerów popełnia błąd starając się przebić konkurencję i uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na te same słowa kluczowe, które wykorzystują firmy konkurencyjne. Działania takie wymagają dużych inwestycji na pozycjonowanie. Tymczasem nie koniecznie te same słowa kluczowe będą wpisywać potencjalni klienci szukający produktów.

 

Zanim zaczniemy pozycjonować witrynę korzystając ze słów kluczowych stosowanych przez konkurencję należ wziąć pod uwagę, że firmy konkurencyjne niekoniecznie stosują właściwe słowa kluczowe. Słowa kluczowe mogą być źle dobrane przez konkurencję. Ponadto firmy Seo mogą proponować pozycjonowanie na łatwe słowa kluczowe tak aby szybko uzyskać porządny efekt. Firma seo rozumie efekt pozycjonowania jako wysoką pozycję w wynikach Google. Jednak dobrane przez nich słowa kluczowe nie koniecznie przełożą się na wzrost sprzedaży. W takim przypadku koszty poniesione na pozycjonowanie zostają utracone i nie przyczynią się do powiększenia się zysków firmy.

 

Wybór słów kluczowych

 

Niektóre firmy działają w branżach, gdzie słowa kluczowe wpisywane przez potencjalnych klientów są niejako oczywiste. Wiadomo, że ludzie poszukujący danego towaru czy usługi będą wpisywać w Google jego nazwę. Dlatego najlepszy będzie wybór nazwy produktu lub usługi jako słowa kluczowe dla danej firmy. W tym przypadku najlepiej posłużyć się narzędziem Google jakim jest Planer słów kluczowych, który służy do poszukiwania fraz najbardziej odpowiednich do reklam. W narzędziu tym znajdziemy informacje jak często dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarce.

 

Kolejnym etapem przygotowania listy słów i fraz kluczowych jest analiza konkurencji. Jest to łatwy i szybki sposób znalezienia odpowiednich słów kluczowych w danej branży. W tym przypadku jednak warto być ostrożnym i kontrolować pozycję w Google. Nie mamy pewności czy konkurencja nie popełniła błędów i czy właściwie dobrała słowa kluczowe. Jeśli jednak analiza i badania potwierdza skuteczność tych słów kluczowych, możemy mieć pewność, że zmierzamy w dobrym kierunku. Analiza i badanie konwersji może również udowodnić, że firma powinna zastosować inne słowa kluczowe niż użyte przez konkurencję. Warto również sprawdzić słowa kluczowe, których konkurencja nie używa.

 

Nieocenioną wartość ma wywiad wśród znajomych, którzy podadzą jakie słowa intuicyjnie wpiszą w wyszukiwarce. Możemy pytać znajomych, rodzinę a także stałych klientów.

 

Aby dowiedzieć się, czy wybrane słowa kluczowe rzeczywiście przyczyniają się do wzrostu sprzedaży w firmie, należy przeprowadzić badanie przy pomocy kampanii testowej Adwords. Kampania taka wykryje, jakie słowa kluczowe spośród wybranych, powodują rzeczywiste kliknięcie na reklamę. Jest to dobry sposób na sprawdzenie konwersji słów kluczowych. Badanie to pozwoli dowiedzieć się ilu klientów, spośród tych, którzy kliknęli na reklamę, rzeczywiście dokonało zakupu w sklepie lub wypełniło formularz zamówienia. Ponadto ta analiza pokaże ile czasu odwiedzający spędzają na stronie internetowej zanim ją opuszcza. Ważne jest również zbadanie czy odwiedzający wchodzą na podstrony serwisu podczas pojedynczej wizyty oraz która z podstron cieszy się największą popularnością.

 

Użycie słów kluczowych na stronach internetowych

 

Po wybraniu odpowiednich słów i fraz kluczowych dla danej firmy, kolejnym etapem będzie użycie tych słów kluczowych w treści i kodzie strony.

 

Dla Google największe znaczenie ma przydatny i wartościowy content strony. Dlatego też podstawowym zadaniem będzie umieszczenie słów kluczowych w treści artykułów, tak aby były otoczone tekstem.

 

Bardzo ważne jest użycie słów kluczowych w tytułach i podtytułach tekstów na stronie. Ważne są również teksty odnośników oraz użycie słów kluczowych w tekstach otaczających odnośnik. Niemniej ważne są teksty alternatywne obrazków. Umieszczamy je w kodzie strony w znaczniku „alt”.

 

Jednym z podstawowych zastosowań słów kluczowych jest użycie ich jako tekst do linków, które prowadzą na witrynę z innych stron.

 

Znaczenie słów kluczowych w meta tagach (keywords, description) straciło swoje znaczenie i Google nie bierze ich pod uwagę.

 

Gęstość słów kluczowych

 

Specjaliści od SEO spierają się na temat ile słów kluczowych należy umieścić na danej stronie.

Gęstość słów kluczowych (keyword density) oblicza się jako iloczyn liczby słów kluczowych występujących na stronie w stosunku do ilości wszystkich wyrazów na danej stronie.

Przeważa stanowisko, że powinno ich być około 1.5%. Oznacza to użycie danej frazy kluczowej 2 lub 3 razy w tekście zawierającym 200-300 słów. Użycie większej ilości słów kluczowych może sugerować, że doszło do manipulacji i sztucznego nasycenia tekstu słowami kluczowymi.

Okazuje się jednak, że Google indeksuje także strony, na których dane frazy kluczowe w ogóle nie pojawiają się. Może to oznaczać, że gęstość słów kluczowych nie ma wielkiego znaczenia jeśli chodzi o pozycjonowanie.

 

Zaleca się stosowanie słów kluczowych w odmianach przez przypadki oraz używanie synonimów. Słowa i frazy kluczowe występujące w tekście tylko w mianowniku utrudnia czytanie. Ponadto może zostać wyłapane przez roboty indeksujące i potraktowane jako niewłaściwe praktyki pozycjonerskie.

 

Słowa kluczowe w nazwie domeny i adresie url

 

Wśród specjalistów od SEO istnieje różnica zdań na temat znaczenia słów kluczowych w nazwie domeny i adresie url. Jedni twierdzą, że powinno się stosować słowa kluczowe w nazwie domeny, inni zaś twierdzą, że nie ma to dla pozycjonowania żadnego znaczenia.

 

Jeśli chodzi o nazwę domeny to firmy najczęściej wybierają domenę z nazwą firmy. Taka domena nie posiada słów kluczowych, ale jest łatwo rozpoznawalna, łatwa do zapamiętana. Ponadto intuicyjnie ludzie będą szukać strony firmy po jej nazwie, stosując typową końcówkę krajową.

 

Z kolei inne firmy wybierają domeny ze słowami kluczowymi, typu „tani produkt”. Słowa kluczowe w domenie stanowią tylko jeden z czynników wpływających na pozycjonowanie i jako taki mają niewielki wpływ na pozycję strony w SERPach. Ponadto Google kładzie coraz większy nacisk na content. Dlatego też waga słów kluczowych w domenie spada.

 

Podobnie ma się sprawa ze słowami kluczowymi w adresie url. Mają one pewne znaczenie dla pozycjonowania strony ale jest to znaczenie drugorzędne.

 

Przychodzi tu na myśl pytanie, co zrobić jeśli adres url strony został wybrany niewłaściwie. Problem może się pojawić jeśli nazwy adresów url podstron danej witryny zawierają zbyt wiele słów kluczowych. Błędem jest również stosowanie tego samego słowa kluczowego lub frazy kluczowej w wielu adresach url podstron. Zdaniem specjalistów seo, w takim przypadku, nie należy panikować i zmieniać adresów url. Znaczenie słów kluczowych w adresach url nie jest duże. W przypadku zmiany adresów konieczne będzie zastosowanie przekierowania 301. Należy jednak pamiętać, że czas potrzebny na przekierowanie i zindeksowanie przez Google nowych adresów, jest długi. W tym czasie cześć zdobytych linków może zostać bezpowrotnie utracona.

 

W przypadku optymalizacji i pozycjonowania stron ważne jest nie tylko poprawne dobranie słów kluczowych dla danej firmy i branży, lecz także dokładne badanie ich zastosowania. Należy przeanalizować na podstawie rzeczywistych wyników wyszukiwania i konwersji reklam, czy dane słowa kluczowe w rzeczywistości przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży firmy.

Tags: Excepteur sint, Featured projects, Nam libero

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *